Saturday, June 10, 2017

people say to be strong then you have to enjoy being alone.

Despites how happy I am to have company and friends, sometimes I want to be alone. Just me and myself. Me and my world, me and my fantasy, me and my melody, me and me sorrows, me and my peace. Just me. Coz within the loneliness I foundy strenght and I found myself.

Sometimes when I being among human too much, I forgot my own existence and my real self. I need to get it back so can you leave me alone for a while till I gain back myself to my soul. And when I found myself,  I'll go back to you.

Thursday, May 11, 2017

Dah lama tak menulis.
Bererti dah lama tak sakit.
Sakit dalam jiwa.
Malam ni aku tulis
Bukan malam,  pukul 4.12 pagi
Mungkin sebab tak boleh tidur
Menangis tapi tetap mata tak lena

Aku suka berfikir
Dan juga overthinking semua
Kenapa manusia suka taking for granted
Aku cuba luahkan dan kongsikan
Untuk seketika rasa seolah didengari
Tapi hakikatnya, tiada pun yg ambil peduli

Mereka tak ada di tempat kita... Well aku
Orang boleh berkata get over it n move on
Sebab mereka tak pernah rasa
Aku tak punya kawalan pada rasa dan kesakitan
Aku kira aku dah move on tapi rupanya masih bersisa

Orang suka cakap dekatlah dgn Tuhan
Nanti kau akan ok. Sebab Tuhan lah ak masih hidup. Kalau bukan kerana Tuhan ak dah lama mati.
Aku tahu itu aku tahu ajaib doa
Tapi doa tidak mujarab tanpa usaha
Dan usaha itulah yg ak tidak tahu
Tiada siapa sarankan apa usaha itu
Malah utk mengurangkan sedikit sakit aku pun tidak

Manusia hanya suka bercakap
Tapi buatnya tidak
Enak didengar manis bicara
Namun hakikatnya hanya kata2
Tetap juga ak dibiar sakit sendiri

Manusia berkata indah dan enak
Bukanlah sebetulnya untuk membantu
Tapi sekadar mahu dilihat mulia
Supaya reputasi masih terjaga

Kan.

Friday, March 31, 2017

Kenapa selalu kita yg beriya. Orang tak pernah kisah pun kita.

Kita korbankan masa dan tenaga utk orang. Tapi bila kita harapkan sikit je dari orang,  banyak alasan diberi.  Semuanya berkira.  Rasa macam terhina pulak.

Aku, apa yg ak harap dari manusia... Tak banyak pun.  Aku tak perlu harta korang or tenaga korang.  Aku cuma mahukan keikhlasan dalam berkawan je. Ikhlas.

Hati orang kita jaga,  hati sendiri pendam sakitnya tak terkata.  Kalau aku diam itu tanda aku marah.  Diam aku juga tanda aku kecewa dan berputus asa untuk mempertahankan perhubungan sebab mestilah aku je yg beriya. Sedangkan orang sedikit pun tak heran kewujudan ak selama ini.

Saturday, February 25, 2017

The opposite of depression is not happiness
but, vitality.

How it feels to be depressed?
It when you act less, doing less, and feeling less.
And you feel it's painful to be alive.
 

Copyright 2010 Monolog Seorang Aku.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.