Sunday, November 27, 2011


kadang-kadang rasa takut tengok apa yg berlaku dalam dunia sekarang
kadang-kadang kita sendiri rasa benda yg salah tu betul, benda yg betul tu salah
sampai susah nak bezakan baik buruk lagi zaman sekarang ni

aku tertanya-tanya apa yg diperjuangkan oleh sesetengah manusia
manusia yg mencaci maki dalam ruang maya ni
sebab adanya ruang maya ni, semua org berani nak maki2
sebab dah ada medium untuk luahkan pendapat dan perasaan
soalnya yg sampai menghina sesuatu yg sangat sensitif tu,
apa yg dia nak dan perjuangkan?
n bila ada respons2 dari org lain, yg x suka kutukan2 sensitif tu,
mereka pun nampak cam sama je ngan manusia tu, sedangkan mereka di pihak lain
aku dah keliru siapa yg baik siapa yg jahat
aku just jadi pemerhati je
tapi apa yg berlaku zaman sekarang ni sangatlah menakutkan

kadang-kadang terasa gak nak biar cepat sket kiamat..Astaghfirullahal'azim
tapi aku takut
aku bukannya seorang Muslim yg sempurna
banyak lagi dosa aku yg x terampun
mcm dah sempurn sangat la nk kiamat cepat2
tapi aku rasa nk cepat kiamat sebab aku dah x sanggup tengok
benda2 x sepatutnya terjadi disebabkan tangan manusia tu sendiri
aku letih tengok manusia bergaduh n bermusuhan sesama sendiri
bila dinasihatkan pun, x memberi kesan
aku rasa mcm nk cepat je kiamat
so biar semua manusia ni sedar langit ni tinggi ke rendah
biar dorg sedar betapa lemahnya kita sebagai manusia di muka bumi ni
dapat ke kita lawan semua kemusnahan waktu kiamat nanti
tengok ada ke yg dapat hidup?
aku sendiri sure x dapat lawan jugak
walaupun aku takut ngan kiamat
tapi dlm masa yg sama, aku x sabar nk tunggu kiamat datang

Salam
peace

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright 2010 Monolog Seorang Aku.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.