Saturday, May 18, 2013

Dalam hidup aku, aku tak suka cari musuh or cari gaduh ngan siapa-siapa
Tak bermakna semua tu

Tapi tak sangka aku kena lalui jugak pengalaman bergaduh ngan seseorang tu. Penat n x best

N aku rasa aku ni jenis yang mudah memaafkan tapi sangat susah lupa apa yg org tu buat pada aku. So, kadang2 kalau kita x boleh elak org tu, hati kita tetap rasa sakit kan

Memandangkan kita semua dah besar dan matang, so aku belajar utk memaafkan dan melupakan. So, aku x nak bermusuh. Bila aku jumpa or contact orang tu, aku cuba untuk layan dia macam dia x pernah buat salah kat aku. Sayangnya dia masih suka untuk mencetuskan perang dingin ngan aku.

N aku ada banyak benda nak cakap kepada my dear enemy-like old friend. Sebenarnya dan sejujur-jujurnya aku sentiasa cuba untuk lupakan apa yg pernah ko buat. Dan ko bukanlah malaikat yg x pernah buat jahat kan, sama jugak aku. Aku sebenarnya x pernah kisah apa yg jadi dalam hidup ko lepas ni. Ko berjaya, then baguslah, ko gagal, karmalah. Ko mati, nasiblah. Aku x kisah. Aku x rasa apa2. Tapi sebagai manusia, aku panas jugak  tiba2 ko nak tegur apa yg aku buat. Sorry? Its got nothing to do with u? Who am I to u? Ur gf? Ur sista? apa aku nak buat itu hak aku. Aku x buat benda bukan2 pun, ko nak kecoh2. Atau ko sebenarnya masih care pasal aku? Sebab semua benda aku buat ko rajin ambil kisah kan. Kenapa ko x berani cakap direct pada aku terus? Kenapa ko asyik larikan diri dari aku? Takut ke? Ko cakap ko x nak benci aku lagi. Tapi situasi menunjukkan ko x leh bendung rasa benci tu kat aku. Tak takut rasa benci tu makan diri kau ke? Sebenarnya aku x kisah ko nak benci aku, tapi cakap la siap2. X yah nak bajet cool cakap yg ko x benci aku n neutral dengan aku. So, act neutral la, x perlu act macam obvious sangat kebenciannya. I know u, even u changed a lot, there still few things inside u that not change.


Lagi satu, ko tau tak ko sangat kelakar. Nak tahu kenapa. Ko takut dengan perasaan ko sendiri, bayang2 ko sendiri. It's so obvious la. Ko luahkan apa yg ko rasa kat aku, luahkan kebencian ko kat aku, pastu ko tarik balik. X cukup keyakinan nk cakpa ke? Kenapa ko suka wat camtu ye. Ko tak rasa diri ko kelakar ke? Kalau aku mcm tu, aku malu weh. Kenapalah semua yang aku buat dalam hidup aku, ko nk rasa x puas hati. At least aku boleh rasa berlapang dada dengan semua yg berlaku tapi ko xleh pulak. Then lagi satu, ko suka tipu diri sendiri betul. Go get a life la. N ko suka judge ikut suka kepala otak ko pasal aku. Dah kenapa? Apa yg fikir tu x pernah betul pasal aku. So, jangan memandai. Ko tak kenal aku sepenuhnya so jgn menduga2 apa yg aku rasa. Aku tau ko ingat aku masih terhegeh2 nak berbaik ngn ko sebab ko ingat ko tu penting sngt. Sebenarnya aku buat mcm tu bukan sebab takut kehilangan ko, tapi sebab  nak jaga maruah aku sendiri. Tuhan pun x suka manusia mencari gaduh kan. So, aku buang ego n minta maaf walaupun aku x bersalah pada ko. Ye, dulu aku fikir aku yg bersalah. Tapi sekarang aku sedar ko yg bersalah. Aku x bersalah langsung pada ko. Sikit pun. Aku tau apa yg aku buat. Ko nk cakap aku sombong dengan statement ni? ko lagi bongkak nk bandingkan ngn aku. N kalau ko nak berlagak kejam ngan aku, hentikan. Jadilah diri sendiri. Aku tulis ni kat sini n x cakap kat ko direct sebab aku dah ahu jawapannya. Ko jenis x kan dengar punyer. So kalau ko terbaca, ur luck la. Bagus la.

Aku memang emo dengan makhluk bernama ko ni. Sebagaimana ko diskriminasikan aku, begitu jugalah aku prejudis dengan ko. Gud luck in life n please please please go get a life. U're totally lost right now. I can see it. But if u're gonna fall down, im just able to stare, not helping. Even if my heart still care, I'll help u through other's hands, not mine. And at least i admit to u that I hate u to death. dan kau? terus menipu diri sendiri. Gud luck with that! =)

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright 2010 Monolog Seorang Aku.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.