Sunday, June 2, 2013

SALAM n HI!

CINTA...
Aku rasa aku dah pernah tulis entry ni sebelum ni tapi lain sikit kot.
Apa yg korang fikir bila terbaca word tu? couple ke? haha...marriage?

Aku rasa...(sila faham, ayat aku rasa ini bermakna pendapat peribadi saya dan tidak merujuk pada mana2 teori tokoh2 cinta or memerlukan citation..-_-)

ok sambung, aku rasa cinta ni terlalu subjektif! Kenapa?

Well, cinta tu bagi aku satu perasaan senang dengan seseorang, suka, sayang, bahagia dan kadang2 sakit jugak. N biasanya perasaan ni kerap berulang2 dan tak berlaku pada satu orang sahaja pada satu2 masa sahaja.

Cinta pada Allah, tu yang paling tinggi dan perlu untuk kita refresh setiap saat. Kadang2 mulut ckp kita cinta Allah, tapi perbuatan, ntahla. Pesanan untuk diri aku jugak.

Cinta pada family..rasa bahagia n senang bersama kerabat n adik-beradik aku yg satu kepala..haha.bagi aku, itu cinta

Cinta pada sahabat-sahabat yg aku rapat n selalu care pasal aku, yg selalu buat aku lupa stress waktu buat kerja, yg selalu buat aku gelak x ingat dunia, yg selalu ajak buat kerja bodoh bila bosan, yg selalu jadi tempat lepas geram..erk..lol, n yg beri trlalu banyak memori suka duka. Bagi aku tu cinta

Cinta pada binatang ciptaan Allah, cinta pada kucing aku yg selalu buat aku tenang just tengok muka comel dia, yg selalu dengar luahan aku walaupun dia just reply meow, yg selalu temani n setia pada aku. Bagi aku, tu cinta.

Cinta pada keghairahan buat benda yg aku suka. Cinta pada seni, aku selalu tulis puisi bila sedih, emo, murung, or blur n lost..lol, selalu lukis sesuatu yg aku sendiri x faham tapi sanggup x makan walau amek masa 4 jam untuk siapkan sebab aku x sedar masa yg berlalu tu, selalu tenggelam dalam ilusi dan imaginasi aku sendiri seolah-olah aku berada di dunia ciptaan sendiri waktu aku melukis or menulis puisi. Bagi aku, tu cinta!

So, cinta bukan untuk satu orang or satu makhluk je, jangan sempit sangat. Hidup kita dikelilingi oleh banyak perkara n makhluk untuk kita terokai n sebarkan cinta. Bukan pada satu orang je. Sebarkan cinta kita utk seluruh alam.

Bagi aku, cinta tak bermaksud memiliki. Tapi cinta tu bila kita dapat pastikan org or perkara yg kita cinta tu sentiasa ok n dijaga Allah dengan sebaiknya selagi kita mampu menjaganya biarpun dari jauh. Cinta bila kita selalu senyum hanya dengan mendapat tahu yang apa yg kita cinta tu masih ada dan turut tersenyum kembali pada kita. Cinta tu bila kita selalu menitipkan semua org yg kita peduli dalam doa kita, mengharapkan kita akan bertemu dengan mereka kembali di akhirat nanti untuk kita terus bercinta. =D

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright 2010 Monolog Seorang Aku.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.