Sunday, March 9, 2014

Ada satu konflik dalam diri aku.
Antara penerimaan dan penolakan.
Masa lalu membentuk aku menjadi batu
Aku membuat satu benteng dalam diri agar aku tak lagi disakiti
Antara takut disakiti dan menyakiti
Aku antara dua
Aku hidup penuh kepuraan
Mungkin hanya mati itu satu kejujuran dari aku
Tapi hipokrit juga bukan pilihanku
Aku hanya menjadi aku, hidup di dalam dunia sendiri

Satu hari nanti, aku tetap harus bergerak ke depan
Tapi aku takut
Takut aku akan mengkhianati diri aku sendiri
Aku tak sanggup meninggalkan diri aku yg silam
Aku setia menjaga dia, diriku yg lemah di dalam
Aku x bersedia untuk pergi
Biar aku terperusuk ke belakang waktu

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright 2010 Monolog Seorang Aku.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.