Sunday, March 9, 2014

Kenangan.

Semua yang berlaku akan jadi kenangan
Saat aku menulis entry ni, satu hari nanti akan jadi kenangan.
Saat aku melihat ruang library umt yang sibuk dengan student berjalan ulang-alik, satu hari hanya akan menjadi kenangan.
Saat aku mendengar lagu instrumental sedih yg turut menjadi latar belakang penulisan blog ni, satu hari..aku akan dengar lagi..lol
Saat aku teringat wajah-wajah sahabatku, kawan-kawan yang memberi peluang kepada aku untuk merasa sedikit kegembiraan, satu hari nanti akan tinggal kenangan, akan jauh meninggalkanku perlahan-lahan, mengikut haluan masing-masing.
Saat aku membeli chocolate kisses and cadbury with hazelnut, satu hari nanti aku akan beli yg lebih banyak dan mahal dari tu kot..hahaha
Saat aku mengerling ke sudut laptopku melihat tarikh hari ini, 10/3/2014, satu hari nanti akan tinggal sejarah.
Saat aku mendapat pek percuma percubaan fair and lovely, satu hari nanti ia akan berubah design jugak mengikut kesesuaian zaman.
Semua tinggal kenangan dan akan menjadi kenangan.
Masa depanku juga bakal menjadi kenangan.
Masa silam aku juga kenangan, namun kenangan pahit.
Tak pernah teringin untuk aku ingat dan ulang.
Tapi tetap ianya menjadi sejarah dan sejarah x pernah hilang. Ia wujud.
Sejarah memberi pengajaran, membentuk diri aku menjadi aku, yg sekarang, yg satu hari nanti menjadi sejarah juga.


0 comments:

Post a Comment

 

Copyright 2010 Monolog Seorang Aku.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.