Saturday, June 14, 2014

Malam semalam mimpi pelik giler...

epic sangat tapi suspen sngt

Dah knape aku suka tulispasal mimpi aku sebab biasanya aku jenis susah nk ingat apa aku mimpi tapi mimpi ni clear sangat semalam, n sangat tertib urutannya..hahahaha

Mimpi berlaku di tempat yg aku tak pernah tengok and semua org dalam mimpi tu aku x kenal.

Mula2 aku mcm happy2 je sembang ngn mak aku tunjuk kat dia baju baru aku...(tu bukan mak aku!! muka dia x macam makaku pun, dia org lain sbnarnya tapi dlm mimpi tu mak aku..=_=)

Lepas tu aku keluar dari rumah n pergi ke satu tempat ni cantik sngat, air terjun yg sngt tinggi..dikelilingi pokok2 menjalar. Dan tiba2 kakak aku datang. Excuse me? aku mana ada kakak hakikatnya, aku anak sulung...tapi dalam tu dia cakap dia kakak aku n rambut dia sedikit beruban..=_=..pelik kan mimpi jadah ni.
Boleh pulak dia nak bunuh aku, siap pegang pisau bagai. Aku apa lagi, lari laaaa. Nasib baik kawasan air terjun tu banya lubang n batu, aku pun menggunakan situasi tu utk menyorok. Kebetulan tetiber ada sorg budak laki dtg main2 kt situ, budak tu mcm remaja la...kakak aku gi bunuh dia sebab x puas hati x jumpa aku..whatta?? Aku kt dalam tu cuak giler Tuhan yg tahu.

Aku ingat aku dah selamat, dtg la pulak sorg pompuan dengan lembing panjang mak aih, n kenapa dia nk bunuh aku gak??? aku lari lagiiii lagiii n nyorok lagi dalam gua. Kat situ, aku sure sangat babak ni, aku berdoa kat Allah, aku cakap," selamatkan aku, selamatkan aku ya Allah" n x semena-mena pompuan tu x nmpk aku. Seoalah2 aku ghaib dari pandangan dia. Rupanya dia bawak gang. Ada dua org lelaki ikut dia. Dorg dtg berehat dlm gua yg aku ngah nyorok tu. Lama2 aku pun x ghaib dah..LOL, pompuan tu terpegang pipi aku n baru dia sedar aku ada situ, aku pun trus bangun n merayu suruuh jgn bunuh aku. Aku x tau knape aku gi wat muka kesian n wat puppy eyes kt dua org laki tu..hahahahaha, trus dua org laki tu tahan pompuan gila tu dari nk tusuk aku dgn lembing pastu sorg laki tu wat isyarat kt aku suruh aku lari. Aku pun melompat naik ke atas puncak air terjun (wow, macam sunan). Sempat lagi pompuan tu lempar lembing dia tepat kena kt dahan pokok tepi aku. Aku ingat dia jerit apa kt aku.."pastikan aku tak jumpa kau lagi lepas ni, kalau aku jumpa, mati kau!!!" pastu aku jerit dari puncak air terjun tu.."saya x benci pun awak n saya x tahu apa salah saya pada awakkk!!!" pastu aku blah...tapi serious aku memg rasa sngt terasing dlm mimpi tu n perasaan dia sngt real..aku jerit mcm tu sebab memg betul pun, aku x kenal dia saper n aku x tahu apa salah aku sampaidia nk bunuh aku. Sambil jalan keluardari kawasan tu, aku asyik fikir aku kt mana n semua org yg aku jumpa tu saper. Dan tiba2 aku terjumpa sekor ular....adoiiii!! Tapi ular tu kepala cam naga, boleh bercakap tapi warna-warni cam pelangi. -_-..meriah sangat ko ular. Aku terus jerti tapi yg kelakarnyer dia jerit gak..=_=.

Akhirnya aku meneruskan perjalanan aku dengan ular tu, dia dah mcm kucing aku plak. Rupanya, dalam banyak2 manusia yg aku jumpa, ular jugak yg baik. Lepas tu, kitorang terpaksa melalui kawasan apa ntah, aku pun x tau tapi ada 3 manusia pelik la situ, dan aku pasti, aku sebenarnya 'wanted' dalam mimpi ni n org tu mesti nk bunuh aku jugak. And, tetibe ular tu berubah jadi manusia n cuba alihkan perhatian manusia pelik tu n dalam masa sama aku pun menyelinap keluar. Dan, aku bangun tido.

Done. =_=

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright 2010 Monolog Seorang Aku.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.