Friday, January 13, 2012







Aku just nak cakap pasal muzik-muzik yang ada sekarang
aku tahu apa yg terlintas kat minda korang!! haa....K-POP la tu, haha
hurm taklah, bukan nak cakap pasal K-POP sebab aku bukan peminat K-POP, korang letakla semua video klip K-POP tu depan aku, biarla dorang nk menari2 terlompat2 ke, aku x minat jugak, haha
well, x nak la aku kutuk lebih2, xde manfaat untuk aku sendiri

aku sebenarnya nak kongsi dengan korang muzik2 yang bersifat Islamic dan yg ada mesej2 penting
dan best jugak untuk didengar..haaaa
korang mesti fikir Maher Zain kan? ye2, Maher Zain salah sorang la
sebenarnya ada banyak lagi artis2 solo n band yang buat lagu yg best2 n pada masa yg sama ada message n buat kita fikir
itula yg dimaksudkan berhibur yang memberi manfaat, x nak la berhibur yg sia2 je, x nakla2, haha

so aku nak list sket beberapa artis ni, yg paling aku minat of course Maher Zain number 1, haha, selain dia, aku paling minat OUTLANDISH, lagu2 outlandish kebanyakannya berentak rap, tapi best sebab dorang ni ahli group dia campur2 tau, ada dari Latin, so ada verse lagu yg berbunyi amerika latin kadang2 dlm lagu dorang, sedap~..haha..bukan sedap dimakan, sedap didengar

second, aku baru kenal group ni, group PMAC, lagu dia yg buat aku tertarik ialah lagu 'queens of Islam', rap jugak, ala, dalam blog aku ni ada aku letak lagu dia, check la kat playlist music box aku tu. hehe, aku mula2 jumpa lagu ni dalam youtube, lepas tu aku cari saper yg nyanyi then aku jumpa la..hehe

next ialah D-clique, tapi aku tak tau dorang ni asal dari mana, hmmm..tapi lagu dorang semua best2!! contohnya lagu 'stand tall' dan 'please'.Ha!! lupa plak, lagu dari D-clique pun ada dalam blog aku ni, tajuk dia better days. best.:)

next is band, 'the sound of reason'..haaaa, nama band pun dah menjelaskan kan? ^^v. Dorang ni pernah tercalon MTV's artist of the month. Of course semua lagu ada mesej yg hendak disampaikan. best kan?:)

banyak lagi sebenarnya, aku malas nak taip, haha..aku share ni untuk korang pun sama2 dengar. Aku ni jenis suka dengar lagu, kalo x dengar lagu, bosan plak aku. Tapi aku x suka la kalo asyik disogok lagu2 yang terlalu melalaikan n kebanyakan lagu cuma cakap pasal cinta, cinta, cinta, having fun, xde maknanyer. So aku cadangkan pada diri aku sendiri n jugak pada saper2 yg berminat, silakan2, x salah dengar lagu yang membina n buat kita berfikir kan?

Salam n peace be upon u
=)

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright 2010 Monolog Seorang Aku.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.