Tuesday, May 13, 2014

Kadang-kadang aku rasa diri aku nak buat benda jahat, do something that I never done before tapi aku masih ada conscience.

Kadang-kadang aku rasa aku dah xde perasaan untuk benda-benda yang sepatutnya manusia letakkan emosi mereka, tapi aku menangis untuk perkara-perkara kecil dan remeh-temeh. Aku menangis rindukan kucing aku, aku menangis bila tangan aku terluka dan berdarah sikit, aku menangis duduk sorang2 tengah2 malam kat rumah sewa, aku menangis rindukan teman-teman..lol, tapi aku x mampu keluarkan air mata untuk perkara yg besar..aku x  menangis dengan kematian orang-orang yg aku kenal dalam hidup aku. Tak walau setitis air mata. Aku x menangis arwah nenek aku meninggal, aku x menangis arwah atok aku meninggal, aku x menangis arwah sepupu aku meninggal, aku x menangis abah aku masuk hospital, aku x menangis tengok mak aku menangis. Bila aku tengok semua org sekeliling aku begitu mudah mengalirkan air mata, aku cuba juga tapi ak x boleh, even kalau aku menangis waktu tu pun, mungkin sebab lain. Mungkin sebab aku x mampu menangis. :'D

Kadang-kadang aku rasa aku give up dengan manusia. Aku x kisah pun kalau ada org nak marah aku or maki aku, hati aku x terusik sangat. Selalu sangat aku sengaja buat org sekeliling aku marah dengan aku, aku memg saja cari pasal semata-mata nk tengok sejauh mana dorg dpt tahan kesabaran utk marah aku n the results are...ummphhh memg kena marah, then aku tadahkan saja telinga. Aku pun x tau kenapa aku suka org marah aku.

Kadang-kadang aku selalu rasa dunia ni x adil, manusia selalu mengabaikan keadilan even sekecil-kecil benda. Aku selalu rasa aku x dapat pembelaan yg sepatutnya. Aku memg mangsa ketidakadilan. Orang yg berbuat jahat pada aku selalu dipandang tinggi, dan aku, x didengari. So, aku sngt mementingkan keadilan dan saksama dalam apa2 benda pun. Tak kira org tu lelaki atau perempaun. X ada isu gender dalam mencapai sesuatu.

Kadang-kadang aku rasa diri aku terlalu lemah dan pengecut. Sebab tu aku hanya mampu berdiam diri dan aku x pernah berdiri membela diri aku sendiri, dalam apa sekalipun. Kalau aku dianggap pesalah sekalipun, aku hanya berdiam diri. Memang itulah aku. Seolah-olah, andai ada kereta datang utk langgar aku, aku x akan menjerit dan lari, tapi aku hanya kaku berdiri di situ dan menanti apa yg akan terjadi saja.

Banyak sungguh word kadang-kadang.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright 2010 Monolog Seorang Aku.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.