Sunday, June 9, 2013

Aku sekarang dah mencecah 22 tahun...lagi beberapa hari je dah nk masuk 23. Am i an adult now? really?
Masa cepat sangat berlalu tapi macam baru semalam aku baru keluar sekolah. Memori kat sana terlalu indah untuk dilupakan.

Kali ni aku teringat pulak memori waktu aku mula2 masuk MRSM tu. Lepas UPSR, dengan result 5A, aku dihantar ke MRSM, pilihan parents aku. Padahal serious aku tak tahu apekebende MRSM tu, aku x pernah bercita2 nk masuk pun sebenarnya. Yg aku tau tu boarding school. Tu je. Hari 1st, rasa nak nangis bila mak aku hantar sampai ke bilik hostel. First time berjauhan dari keluarga, mana tak sedihnya. Rasa cam nak lari ikut parents aku balik tapi apakan daya..-_-

Roommates aku waktu tu...ehehe, Ilani..first time aku dengar nama gitu, jarang aku dengar nama Ilani ni. Tapi macam tau2 je, dia gi letak nama dia kat atas meja..dasat..mcm kat office..-_-. Tapi memang membantu sebab bila aku nk sebut je nama dia, aku terconfuse dan cepat2 aku menjeling ke arah mejanya dan..'Ilani!'..pfffftt..-_-, orangnya agak banyak mulut n peramah, berbeza ngan aku waktu tu, senyap je.. n dalam hati nak nangis. =_=

Next roommate aku nama Ainul, kecik2 je orangnyer. Nampak cam periang, asyik sengih je. Kurang sket rasa takut n cuak aku first time dok hostel bila tengok budak ni. wahahaha. N roommate yg ketiga, Karen. Dia ni sikh, 1st time tengok dia...oke tingginya kau. Baik je orangnyer, hurm biasalah hari first berkenalan walaupun aku banyak diam.

Ok, parents aku dah balik. Aku betul2 blur waktu tu, tak tau nak buat apa, waktu tu dah lebih kurang pukul 6 petang. Mesti ada program malam tu, samada pergi surau or whatever. Aku yg agak confuse, tiba2 baca kamus...-_-, ye aku baca kamus, sebenarnya aku tengok gambar2 dlm kamus tu. So nerd..-_-
Aku waktu tu rasa sngt insecure n homesick n awkward n numb n shy shy cat. Tiap saat memang rasa nk nangis je. Tapi aku cuba jugak sesuaikan diri. So, aku kena get along dengan roommates aku ni walau mcm manapun. Tu baru hari 1st, hahaha. Tu je setakat yg aku ingat. TEEHEE!

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright 2010 Monolog Seorang Aku.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.