Monday, March 19, 2012

Assalamualaikum

Fitrah seorang manusia yang bergelar hamba ini sememangnya lemah dan tidak sempurna

Pernahkah aku bersyukur dengan sebenar-benarnya?
Pernahkah aku menilai betapa besarnya anugerah Allah yang diberi pada aku?
Sedar tak selama ni, bila aku ditimpa kesusahan, pernah aku bercakap pada diri aku sendiri dan menangis, dan berfikir yang "habislah aku kali ni, hidup aku dah takde harapan"...tapi lihatlah sekarang, aku masih hidup, hidup makin tenang, semuanya semakin baik, Allah msih memberi nikmat-Nya pada aku...sedangkan aku selalu berkeluh kesah..:'/

Anugerah nikmat hidayah terlalu mahal dan berharga untuk dinilai
Kalau la dapat ditukar dengan sesuatu untuk mendapatkan hidayah tu, aku sanggup beri apa saja, tapi hidayah tu milik Allah, hidayah tu tak kan datang bergolek, kalau kita tak berusaha mencarinya.

Tapi bila Allah dah anugerahkan kita hidayah, pegang dan jangan lepaskan, sebab kalau kita lepaskan peluang tu, susah sangat untuk dapatkan kembali sebab perjalanan mencari hidayah itu sahaja penuh ranjau.

Aku bersyukur dengan nikmat-Mu ya Allah, tapi aku sangat takut andai Kau tarik nikmat ini satu hari nanti lantaran aku yang jarang bersyukur pada-Mu, apa akan jadi padaku andai nikmat hidayah ini ditarik kembali?
Aku takut, dan aku tak mahu kenikmatan dan kelazatan hidayah ini hilang.
Aku akan cuba menjaganya sebaik mungkin, ya Allah bantulah aku dalam mencari keredhaan-Mu, sesungguhnya lemparlah rasa takut dalam diri aku terhadap kekufuran dan dosa. Bersihkanlah hatiku dari kotornya maksiat.

Matikanlah aku dalam iman dan Islam, bangkitkan juga aku dalam iman dan Islam..:'/

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright 2010 Monolog Seorang Aku.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.