Wednesday, March 7, 2012



Assalamualaikum, peace be upon you, =)
haha..(tak start apa2 lagi dah gelak..:p)

Well, tiba2 aku asyik promote movie je kan,
Memang pon, movie yg aku nak promote ni berjudul 'laskar pelangi', indonesian film
pada siapa2 yg dah tengok, takpela, mungkin aku terlambat sket tengok citer ni, tapi pada saper2 yg belum nonton, LOL, boleh la tengok bila korang free or boring.




Movie ni berkisarkan anak-anak miskin yang ada semangat kuat untuk belajar and mengenai 2 orang guru hebat yg cuba mempertahankan satu-satunya sekolah berpendidikan Islam di daerah itu. And citer ni sangatlah menyentuh hatiku. LOL. Aku suka citer ni sebab scene dia buat mcm 70-an, semua org kebanyakannya naik basikal, pakai seluar besar-besar tu, rasa cam nostalgicnyer tengok citer ni walaupun 70-an aku tak lahir lagi. Aku generasi Y. LOL



Back to the movie, watak utama cerita ni adalah 'lintang', seorang anak nelayan pesisir pantai yang sangat cintakan ilmu. Walaupun rumah dia jauh dari sekolah, itu bukan halangan dan alasan dia untuk tak pergi ke sekolah. Pastu, dia dah la genius, especially math. haha, best la movie ni bagi aku, epic n ada pengajarannya tu yg penting. ^^v




Salam n peace=)

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright 2010 Monolog Seorang Aku.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.