Monday, March 5, 2012



Assalamualaikum, peace be upon you

saja je tiba-tiba nak kongsi filem indonesia yang best ni. A must watch movie! :D
Sekali-sekala kita pun perlukan hiburan kan, tapi hiburan yang macamana? kan best kalau hiburan yang mendidik jiwa. :D

Well, movie ni berkisarkan usaha murni seorang pemuda, yang merupakan graduan dalam bidang management. Selepas bergraduat, dia takde perkerjaan, so atas desakan ibu bapanya, dia akhirnya nekad untuk melakukan sesuatu yang hebat bagi aku. Heeee
Dia cuba mengubah budak-budak jalanan yang kerja mereka cuma menyeluk saku. Dia berjaya mengajar budak-budak ni yang tak pernah sekolah, tak pernah kenal agama, dan hidup diorang tak pernah terurus. Tapi, dengan kehadiran pemuda ni, dia mengubah pemikiran budak-budak tu.

Pengajaran dari cerita ni, bagi aku, kita nak buat sesuatu biarlah ikhlas. Macam lelaki tu buat. Dan filem ni menyedarkan aku yang untuk mendidik anak bangsa especially teenagers ni haruslah berhikmah dan bukannya kekerasan semata-mata. Mereka cuma mahu difahami. Dan satu lagi yang best dalam filem ni ialah pemuda tu memperjuangkan nasib fakir-fakir miskin bukan dengan cara memberi wang dan harta, tapi memberi didikan yang akan mengubah masa depan mereka.

Huhu, setakat tu je kot ulasan pasal movie ni, tak rugi tengok ni. Aku siap TER-nangis lagi..hehehehe, ternangis ek, tak sengaja.:p

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright 2010 Monolog Seorang Aku.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.